از کتاب "خوزستانی ‌ها در شهرآورد سرخابی" رونمایی شد چهارشنبه بیست و نهم خرداد ۱۳۹۸ 12:11

آ

آیین رونمایی از کتاب "خوزستانی ‌ها در شهرآورد سرخابی" با حضور سید علیرضا شریفی نویسنده این اثر، رضا مصطفایی مدیر کانون پیشکسوتان و جمعی از علاقمندان دنیای ورزش فوتبال در تالار آفتاب اهواز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، کتاب "خوزستاتی‌ها در شهرآورد سرخابی" نگاهی به تاریخ فوتبال خوزستان با بهره‌گیری از سوژه شهرآورد پایتخت یا همان رویارویی دو تیم استقلال و پرسپولیس دارد و توسط انتشارات ترآوا منتشر شده است.
در این کتاب نویسنده به بررسی نیم قرن نقش‌آفرینی اهالی فوتبال خوزستان (از سال ۱۳۴۷ تا ۱۳۹۷) اعم از داور، بازیکن، مربی و... در این شهرآورد پرداخته و بر اساس تکنیک گفتگو زندگینامه و نظرات خوزستانی های حاضر در بازی استقال و پرسپولیس را ثبت کرده است.

منبع :https://www.kzrec.co.ir/index.aspx?page_=dorsaetoolsenews&lang=1&tempname=shownews&sub=1&PageID=870&PageIDF=0&BlockName=tool_dorsaetoolsenews_sample_default_block12

نوشته شده توسط سید علیرضا شریفی  | لینک ثابت |

آیین رونمایی از کتاب «خوزستانی‌ها در شهرآورد سرخابی» با حضور نویسنده این اثر، مدیر کانون پیشکسوتان و جمعی از پیشکسوتان دنیای ورزش فوتبال در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، رضا کیانی مشاور فرهنگی و هنری استانداری خوزستان در آیین رونمایی از این کتاب که شامگاه گذشته در تالار آفتاب اهواز و با حضو سیدعلیرضا شریفی نویسنده این اثر، رضا مصطفایی مدیر کانون پیشکسوتان و جمعی از پیشکسوتان دنیای ورزش فوتبال برگزار شد، با بیان اینکه رونمایی هر کتابی نوید دهنده تولید یک اندیشه نه تفکر است، گفت: وقتی صحبت از اندیشه می‌کنیم، فکری در برابر افکاری دیگر قرار گرفته و توانسته با کنکاش، کنشگری و با تعامل و پژوهش حرفی را به منصه ظهور برساند.

وی با اشاره به موضوع کتاب که درباره تاریخ فوتبال خوزستان است، اضافه کرد: فوتبال از ورزش به صنعت و ابر صنعت پیش می‌رود و ارتباط تگاتنگی با اقتصاد، فرهنگ و جامعه شناسی دارد و یک سرمایه اجتماعی و عامل اعتماد، اتحاد و همبستگی در جامعه است.

کیانی ادامه داد: فوتبال کار جمعی کردن را در ذهن و ضمیر ما  ما نهادینه کند وباید بتوانیم  تعامل بین نسل‌ها در جامعه را به جای تقابل تداوم داده و این تجارب به عنوان  یک ارزش در جامعه به نسل‌های بعد انتقال دهیم.

مشاور فرهنگی و هنری استانداری خوزستان گفت: ما به فرهنگ شفاهی عادت کردیم باید اندوخته‌های خود را بنویسیم و از فرهنگ شفاهی فاصله گرفته و به سمت فرهنگ مکتوب برویم.

وی اضافه کرد: امروز مراسم رونمایی کتاب  اجرا می‌شود، اما باید سعی کنیم فرآیند تاثیرگذار نقد و بررسی را ادمه دهیم چون در رونمایی‌ها نقاط قوت و ضعف اثر دیده نمی‌شود و تا این فرصت در اختیار رسانه‌ها  قرار نگیرد که با نقد و کنشگری کتاب را معرفی کرده؛ هیچ اثری به درستی به بوته ی نقد نمی‌رسد  اگر این مسیر به درستی طی شود به تولید اندیشه امیدوارتر می‌شویم  و هر اثری زمانی تکیمیل می‌شود که مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

یادآور می‌شود، کتاب «خوزستاتی‌ها در شهرآورد سرخابی» نگاهی به تاریخ فوتبال خوزستان دارد و نویسنده با بهره‌گیری از سوژه شهرآورد پایتخت یا همان رویارویی دو تیم استقلال و پرسپولیس به بررسی نیم قرن نقش‌آفرینی اهالی فوتبال خوزستان (از سال 1347 تا 1397) اعم از داور، بازیکن، مربی و... بررسی کرده و ضمن بررسی آماری، به گفتگو و ثبت زندگینامه و نظرات آن‌ها پرداخته است.

http://www.ibna.ir/fa/doc/tolidi/270758/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AE%D9%88%D8%B2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%A2%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C

نوشته شده توسط سید علیرضا شریفی  | لینک ثابت |

 

شهرنوشت - سلماز ترابی : آیین رونمایی از کتاب خوزستانی ها در شهرآورد سرخابی امروز چهارشنبه 22 خردادماه 98 در تالار مهتاب برگزار گردید. این مراسم با حضور سیدعلیرضاشریفی نویسنده اثر و رضا مصطفایی مدیرعامل کانون پیشکسوتان و دوستداران ورزش خوزستان مقیم تهران و رضا کیانی مشاور استاندار خوزستان در امور فرهنگی و هنری و جمعی از پیشکسوتان دنیای ورزش فوتبال و همچنین قهرمان بوکس آسیا و علاقه مندان به رشته ورزشی فوتبال برگزار گردید.

این کتاب حاصل شش سال تحقیق نویسنده که بر اساس نیم قرن فوتبالیست های خوزستانی در ورزش فوتبال ( شهرآورد سرخابی های پایتخت ) توسط انتشارات ترآوا منتشر شد.

توضیحاتی در مورد کتاب : کتاب خوزستانی ها در شهرآورد سرخابی نگاهی موضوعی به تاریخ فوتبال خوزستان است. در این کتاب نویسنده با بهره گیری از سوژه ی شهرآورد پایتخت یا همان رویارویی دو تیم استقلال و پرسپولیس به بررسی نیم قرن نقش آفرینی اهالی فوتبال خوزستان ( از سال 1347 تا 1397 ) اعم از بازیکن و داور و مربی و ... پرداخته و ضمن بررسی آماری، به گفتگو و ثبت زندگینامه و نظرات آنها پرداخته است

.

منبع : http://shahrnvsht.ir/?p=3154

نوشته شده توسط سید علیرضا شریفی  | لینک ثابت |

«نخستین جرعه از این جام» را در کتاب بنوشید سه شنبه بیست و هفتم مرداد ۱۳۹۴ 8:40
اين مطلب را ايبنا در تاريخ 9 خرداد 1394 منتشر نمود.

منبع :http://www.ibna.ir/fa/doc/book/223253/%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D8%B1%D8%B9%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D9%86%D9%88%D8%B4%DB%8C%D8%AF

تاریخ انتشار : شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۷

 

کتاب «نخستین جرعه از این جام» نوشته سید علیرضا شریفی جستاری ورزشی، سیاسی و اجتماعی در نخستین قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در آسیا است.

 «نخستین جرعه از این جام» را در کتاب بنوشید

 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) روش پژوهش تاریخی historical method فعالیتی برای شناخت رخدادهای گذشته است و یکی از دشوارترین انواع پژوهش. در این روش پژوهش، رخدادهای مربوط به گذشته مورد تعبیر و تفسیر و ارزیابی قرار می‌گیرند با این هدف که شناسایی درست و دقیق و داوری مقرون به صحتی از آنها به‌دست آید. از این رو هرچه موضوع مورد پژوهش به لحاظ زمانی از زمان حال دورتر باشد،‌ به دلیل کمبود منابع و مراجع پژوهشی، کار با دشواری‌های بیشتری انجام خواهد پذیرفت.

 

این دشواری‌ها در حوزه تاریخ ورزش و به‌ویژه تاریخ ورزش ایران به مراتب افزون‌تر و جانکاه‌تر نمود می‌یابد و صد چندان‌تر، اگر مؤلف و نویسنده در شهرستان و دور از مرکز و امکانات پایتخت زندگی کند! 

مولف در بخشی از مقدمه این کتاب می‌نویسد: «در مورد رویدادهای ورزشی کشور در شش دهه نخست قرن حاضر، به علت اینکه در آن دوران،‌ فراگیری و فراوانی رسانه‌ای در کشور وجود نداشته،‌ مطالب مدون و مستند بسیار اندکی موجود است. یکی از این رویدادها،‌ بازی‌های جام ملت‌های آسیا در سال 1347 است که از چندبعدی‌ترین رویدادهای ورزشی تاریخ ورزش ما به‌شمار می‌رود. با توجه به گذر پرشتاب زمان و خطر از دست رفتن اندک منابع تحقیقی موجود، تدوین و نگارش این رویداد با نگرشی به وجوه سیاسی‌ـ اجتماعی و ورزشی آن،‌ ضروری به نظر رسید.


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سید علیرضا شریفی  | لینک ثابت |

کتاب عقاب های خوزستان نوشته ی سیدعلیرضا شریفی منتشر شد. این کتاب که سومین اثر ورزشی نامبرده محسوب می شود حاصل 9 سال پژوهش نویسنده در خصوص شناساندن بیش 160 در وازه بان برتر تاریخ فوتبال خوزستان است. انتشار این کتاب بازتاب وسیعی در صداوسیمای مرکز خوزستان و سایت ها و رسانه های گوناگون داشت. 

 

نوشته شده توسط سید علیرضا شریفی  | لینک ثابت |

تیم منتخب فوتسال شرکت برق منطقه ای خوزستان برای بار سوم در 2 سال گذشته فاتح مسابقات فوتسال کارکنان صنعت آب و برق خوزستان گرامیداشت دهه فجر یادواره سپهبد شهید قاسم سلیمانی شد. این مسابقات به میزبانی شرکت برق منطقه ای خوزستان و با حضور 6 تیم از تاریخ 28 دی ماه در سالن نیشکر اهواز در 2 گروه 3 تیمی انجام شد که در روز پایانی ابتدا تیم های برق منطقه ای ب و نیروگاه رامین برای تعیین تیم سوم به مصاف هم رفتند. این بازی سنگین و نزدیک در وقت قانونی 4 بر 4 به تساوی رسید و در پایان تیم برق منطقه ای ب در ضربات پنالتی پیروز شد و جایگاه سوم را از آن خود نمود. در دیدار نهایی هم تیم‌های آبفا اهواز و برق منطقه ای الف با هم به رقابت پرداختند که تیم برق منطقه ای الف در یک بازی مقتدرانه موفق شد با نتیجه ی 3 بر 1 حریف را شکست داده و برای بار سوم در 2 سال گذشته فاتح مسابقات صنعت آب و برق استان خوزستان گردد. کادر فنی این تیم را سیدعلیرضا شریفی و امید کردزنگنه تشکیل می دادند و بازیکنان تیم قهرمان عبارتند از : هدایت ا.. کمایی، محمود باقری، محمد رستمی، محمود مرادی مهر، ناصر اشرف نژاد، صلاح طالبی، سیدامیرحمزه صالحی راد، حمید آلبوعطیوی، جلال همتی و رحیم کرمی پور.

نوشته شده توسط سید علیرضا شریفی  | لینک ثابت |

روز گذشته ( سه شنبه 26 آذرماه سال 1398) پیکر رضا گنجاپور پیشکسوت عرصه ی فوتبال و رسانه ی خوز ستان تشییع و به خاک سپرده شد. این خبرنگار قدیمی که خود از بازیکنان، مربیان و داوران فوتبال استان به شمار می رفت روز یکشنبه در اثر عارضه ی قلبی در اهواز دارفانی را وداع گفت. در مراسم تشییع رضا گنجاپور اقشار زیادی از اهالی ورزش خوزستان از زمان های دور و نزدیک حضور داشتند. 

نوشته شده توسط سید علیرضا شریفی  | لینک ثابت |

برگزاری 2 کارگاه تغذیه ورزشی شنبه نهم آذر ۱۳۹۸ 7:51

به همت اداره ورزش شرکت برق منطقه ای خوزستان با هدف ارتقاء سطح سلامتی و آگاهی کارکنان از تأثیر علم تغذیه بر عملکرد ورزشکاران، دو کارگاه تغذیه ورزشی ویژه بانوان و آقایان در سالن کنفرانس ساختمان شماره یک شرکت برق منطقه ای خوزستان در روزهای 13 و 14 آبان ماه برگزار گردید. سیدعلیرضا شریفی رئیس اداره ورزش شرکت برق منطقه ای و کارشناس حرفه ای تغذیه ی ورزشی مدرس این دوره بود. از جمله موارد مطرح شده در این کارگاه می توان به راهکارهای صحیح تغذیه قبل، حین و بعد از فعالیت های ورزشی اشاره نمود. 

در خلال این کارگاه آموزشی توسط رییس ورزش و مشاورین مدیرعامل - آقایان مهندس سروش و مهندس احمدی راد -از اعضاء تیم منتخب فوتسال شرکت که به قهرمانی مسابقات استان رسیده بودند با اهداء لوح تقدیر و پاداش تقدیر شد.

نوشته شده توسط سید علیرضا شریفی  | لینک ثابت |

تیم منتخب فوتسال بسیج شرکت برق منطقه‌ای خوزستان موفق شد برای دومین سال متوالی به مقام قهرمانی مسابقات فوتسال کارکنان صنعت آب و برق خوزستان گرامیداشت هفته دفاع مقدس برسد.

این مسابقات از روز سی‌ام شهریورماه به میزبانی سازمان آب و برق استان خوزستان و با شرکت 10 تیم سازمان آب و برق و شرکت‌های : برق منطقه‌ای خوزستان، توزیع نیروی برق اهواز، آبفار، توزیع نیروی برق استان خوزستان، تعمیرات نیروگاه‌های برق آبی، کرخه و شاوور، آب‌رسانی غدیر، آب و فاضلاب اهواز و آب جنوب‌شرق در سالن 2500 نفره کوی بوستان برگزار گردید که پس از انجام 16 مسابقه، تیم‌های شرکت برق منطقه‌ای ، سازمان آب و برق و شرکت توزیع نیروی برق اهواز؛  به ترتیب به عناوین اول تا سوم مسابقات دست یافتند و تیم شرکت آب‌رسانی غدیر نیز برنده جایزه اخلاق شد.

لازم به ذکر است؛ تیم منتخب بسیج شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برای دومین سال پیاپی است که توانسته در میان رقبای قدرتمند استان به عنوان نخست مسابقات دست پیدا کند.

تیم منتخب فوتسال بسیج شرکت برق منطقه‌ای را در این مسابقات این افراد همراهی نمودند : ناصر اشرف‌نژاد، محمود مرادی‌مهر، محمود باقری، سیدسیاوش خیبرگیر، علی پیرعباسی، محمد سعدی، جلال همتی، حمیدآلبوعطیوی، رحیم کرمی‌پور، صلاح طالبی، سیدامیرحمزه صالحی، سیدعلیرضاشریفی (سرمربی)، امید کردزنگنه ( مربی)، احمدبیت مشعل (سرپرست)

نوشته شده توسط سید علیرضا شریفی  | لینک ثابت |

 

تیم فوتسال شرکت برق منطقه ای خوزستان در مسابقات جام رمضان کارکنان صنعت آب و برق خوزستان مقام سوم را کسب کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، این مسابقات به صورت دوره ای و با حضور شش تیم از صنعت آب و برق استان در سالن ۲۵۰۰ نفره کوی بوستان برگزار و در پایان بعد از تیم های سازمان آب و برق و شرکت توزیع نیروی برق اهواز تیم فوتسال برق منطقه ای خوزستان مقام سوم را به دست آورد. 
در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات سید علیرضا شریفی به عنوان مربی اخلاق و رحیم کرمی پور به عنوان بازیکن مؤثر از تیم شرکت برق منطقه ای خوزستان انتخاب شدند.
حمیدرضا تیرونی، محمد مهدوی شیانی، علی هلالی، امیر جونی، ناصر اشرف نژاد، رحیم کرمی پور، رحمان طاهری اصل، محمود باقری، محسن جعفری، محمد سعدی، محمود مرادی مهر،مجتبی روئین، سید علیرضا شریفی و امید کردزنگنه اعضای تیم فوتسال شرکت برق منطقه ای خوزستان در این مسابقات بودند.

نوشته شده توسط سید علیرضا شریفی  | لینک ثابت |

اين مسابقات به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس از تاريخ 1/7/97 با شركت 6 تيم شرکت برق منطقه ­ای خوزستان ، شرکت توزیع برق اهواز، سازمان آب و برق خوزستان، شرکت آبفار، شرکت آب جنوب شرق و شرکت توزیع برق خوزستان به میزبانی سازمان آب و برق و با مشارکت شرکت برق منطقه­ ای خوزستان در محل سالن ورزشی 2500 نفره کوی بوستان در 2 گروه 3 تيمي برگزار شد. تیم منتخب فوتسال شرکت برق منطقه­ ای خوزستان در گروه 2 مسابقات در کنار تیم­ های  شرکت آب جنوب شرق و شرکت توزیع برق اهواز قرار گرفت که موفق شد با اقتدار به عنوان تیم نخست به دور نیمه ­نهایی راه یابد. فوتسالیست ­های شرکت موفق شدند در مرحله ی نیمه نهایی تیم شرکت آبفار را از پیش رو برداشته و سرانجام روز یکشنبه هشتم مهرماه در بازی پایانی با نتیجه 4-3 بر حریف خود تیم شرکت توزیع برق اهواز فائق آمده و بدون شکست با 13 گل زده و 9 گل خورده بر سکوی قهرمانی مسابقات تکیه دهند.

تیم منتخب شرکت برق منطقه ­ای را در این رقابتها این نفرات همراهی کردند: احمد بیت مشعل (سرپرست) – سیدعلیرضاشریفی ( سرمربی) – امید کردزنگنه ( مربی) – عبدا.. بیت­ مشعل- محمدمهدوی شیانی – حمید آلبوعطیوی- مجیداعرابی – امیرجونی- محمودمرادی­ مهر- محمودباقری – علی هلالی – علی دادویه – رحیم کرمی­ پور- محسن جعفری

نوشته شده توسط سید علیرضا شریفی  | لینک ثابت |

 

 

تیم­­فوتسال پیشکسوتان شرکت برق منطقه ­ای خوزستان در مسابقات پیشکسوتان صنعت آب و برق استان خوزستان به مقام­ دوم دست یافت.

 سیدعلیرضاشریفی مسوول انجمن فوتسال صنعت آب و برق خوزستان در خصوص این مسابقات گفت: این مسابقات به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج توسط انجمن فوتسال صنعت آب و برق خوزستان و با شرکت شش تیم نیروگاه رامین  ،سازمان آب و برق خوزستان، شرکت توزیع نیروی برق اهواز ، شرکت توزیع نیروی برق خوزستان ،  آبفای اهواز و  تیم­ شرکت برق منطقه­ای خوزستان در  دو گروه سه تیمی برگزار گردید.

وی افزود: مرحله گروهی و نیمه نهایی این مسابقات در در سالن 2500نفره گیت بوستان و دو بازی رده ­بندی  و پایانی در سالن 13 آبان انجام شد.

 

فوتسالیست­های شرکت برق منطقه ای خوزستان در بازی پایانی در حالی که تا ثانیه­های پایانی با تک گل شریفی یک بر صفر از حریف پیش بودند گل تساوی را در لحضه آخر از حریف دریافت نموده و در پایان در ضربات پنالتی بازی را واگذار کرده و به مقام دوم مسابقات بسنده نمودند.

گفتنی است اعضای تیم شرکت برق منطقه ای خوزستان در این دوره از مسابقات را ، بهرام رسولی فر، رضا نریمانی فر، عبدالامیرنادریان فر، امیدقمر، سعیدسعیدزاده، احمدعبداللهی، عبدالامیرنیکوکار، محمدحسین سحرخیز،عبدا..بیت مشعل، سیدعلیرضا شریفی (سرمربی- بازیکن)، منوچهردباش(مربی) و مصطفی شاکر(سرپرست) تشکیل دادند.

 

نوشته شده توسط سید علیرضا شریفی  | لینک ثابت |

این مطلب در تاریخ 26/6/1396 در سایت شوشان بازتاب داشت.

http://shooshan.ir/fa/news/77204

 

درسال های قبل از آغاز انقلاب اسلامی، پس از قهرمانی جم(شاهین) آبادان در مسابقات منطقه ای فوتبال ایران در سال 1339 بهترین عنوانی را که یک تیم باشگاهی خوزستانی در لیگ (تخت جمشید) کسب نمود مقام پنجمی زردپوشان صنعت نفت آبادان بود . پس از انقلاب، خوزستانی¬ها یک قهرمانی جام حذفی توسط شاهین اهواز و دو قهرمانی لیگ برتر توسط فولادخوزستان و همچنین یک قهرمانی لیگ برتر توسط استقلال خوزستان را جشن گرفتند اما باوجود اینکه یک قهرمانی جم آبادان در برابر 4 عنوان قهرمانی عدد کمی است پرسشی که مطرح می¬شود این است که چرا ازگذشته تا کنون بسیاری از کارشناسان و حتی علاقه مندان حرفه ای، بهترین دوران فوتبال خوزستان را دوران پیش از انقلاب می دانند؟

برای پاسخ دادن به این پرسش به نظر می­رسد لازم باشد به کنکاش در مقوله فوتبال از دیدگاه "کمی" به دیدگاه "کیفی" گرایش پیدا کنیم آن وقت است که درمی­یابیم اگرچه تیم­های باشگاهی استان – پیش از سال 57- فقط یک جام قهرمانی را به خوزستان آوردند ولی با معرفی ستاره­های بی چون­وچرای فراوان به دیگر تیم­ها نام برزیل ایران را پرآوازه کردند.

چه کسی می­تواند نقش ستاره­هایی چون پرویزدهداری، حمیدبرمکی،حسن علم،حسین کمایی، ، ناظم گنجاپور، اکبرافتخاری، حبیب علیزاده، ایرج سلیمانی،جهانگیرنصیری، مهدی غزال و... ده­ها تن دیگر از این بزرگان را در موفقیت­های تیم­های ملی، پرسپولیس، تاج، پاس، هما و... را نادیده بگیرد؟

کدام دیده­ی منصفی می­تواند کسب چهار عنوان آقای گلی لیگ توسط صفر ایرانپاک(درسال50) و غلامحسین مظلومی (درسال­های 52-53-55) را در برابرتنها یک عنوان آقای گلی لیگ در فصل 89-90توسط رضا نوروزی نبیند؟

بدسلیقگی است که حضور درخشان دروازه­بان­هایی چون فرهنگ بادکوبه، منصوررشیدی،رضاقفلساز، منصورقلمی، جمشیدشیخ­ابولی­پور،امان­ا..نقدی و... در تیم­های مختلف کشور را نادیده بگیریم و یا در فوتبالی که به تهاجمی بودن شهره خاص و عام است از کنار بزرگ مردان مدافعی چون حمیدجاسمیان،مهراب شاهرخی،حسین گازرانی،مجیدحلوایی،حسن نظری ، محمدمرادبربره، سعیدباغوردانی،محموداعتمادی و...به سادگی گذر کنیم.

آری درخشش این مردان در کنار نمایش چشم­نواز شعبده­بازانی همچون حسن نگارش، محمدصادقی، ابراهیم قاسمپور در کران تا کران مستطیل سبز موجب زایش سبک فوتبالی به نام برزیل ایران شد . سبکی که البته سال­های بعد پرچمدارانی چون عزیزدسترس، کریم باوی،عبدالصمدمرفاوی،سیامک رحیم­پور و ... پیدا کرد این اواخر کمرنگ و کم تعداد به نظر می­رسند.

شاید این افول -که با توجه به نرخ رشد جمعیت استان نگران کننده است- به دلیل تغییرذائقه فرزندان این سرزمین باشد یا شاید تغییر در سیستم استعدادیابی و پرورش بازیکنان درگذر از سیستم  سنتی – به نسبت - کارآمد محلات در قدیم به سیستم مدرنیته ناقص و ناکارآمد – اغلب- مدارس فوتبال عامل این وضع باشد.

به نظر می­رسد برای برگشت به روزهای پرشکوه گذشته یا باید دست روی دست گذاشته منتظر ظهور مردان معجزه­گری همچون نعمت­پور و سنجری و سعدی­زاده و واقف و... بنشینیم یا به سراغ بازماندگان شاگردان آنها رفته و با تلفیقی از تجربه آنها با دانش نسل نوین؛ روحی شاداب و پویا در کالبد فوتبال این استان بدمیم تا کارخانه صدور بازیکن خوزستانی دوباره رونق بگیرد که این خود آثار بسیار سودمندی از جهات مختلف فرهنگی و اقتصادی می­تواند به ارمغان بیاورد.

 

نوشته شده توسط سید علیرضا شریفی  | لینک ثابت |

پایان دوره مربیگری فوتسال آسیا در اهواز جمعه بیست و هفتم اسفند ۱۳۹۵ 22:43

خوزستان اسپورت- دوره مربیگری سطح یک فوتسال آسیا در اهواز به پایان رسید. به گزارش خوزستان اسپورت، هیئت فوتبال خوزستان به مدت شش روز میزبان یک دوره مربیگری سطح یک فوتسال آسیا بود. این دوره با حضور 19 مربی برتر فوتسال استان که در سطوح مختلف لیگ‌های استانی و کشوری فعال هستند، بصورت تئوری و عملی برگزار شد و محمدرضا داودی‌نژاد مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا مسئولیت تدریس در این دوره را به‌عهده داشت. مراسم اختتامیه این دوره مربیگری با حضور مسئولان هیئت فوتبال خوزستان برگزار شد.

نوشته شده توسط سید علیرضا شریفی  | لینک ثابت |

 

مسابقه تنیس روی میز  ویژه آقایان از سری مسابقات گرامیداشت هفته دولت توسط اداره ورزش شرکت برق منطقه ای خوزستان در سالن هیات تنیس روی میز استان  برگزارشد .

 به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان،  در این مسابقه  30 نفر از تنیس بازان همکار در قالب شش تیم  از واحدهای مختلف شامل معاونت طرح های توسعه ، تیم های معاونت مالی و امور پشتیبانی الف – ب – ج ، دیسپاچینگ جنوبغرب و امور بهره برداری ناحیه جنوب حضور یافتند که پس از رقابت تیم های معاونت مالی و امور پشتیبانی الف، امور بهره برداری ناحیه جنوب ، دیسپاچینگ جنوبغرب به ترتیب  مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در پایان این مسابقه به برندگان  از سوی اداره ورزش هدایایی تقدیم شد.

گفتنی است هر ساله به مناسبت هفته دولت  در راستای افزایش شور و نشاط کاری و بالا بردن سطح سلامت و کاهش فقر حرکتی کارکنان برنامه های متنوع ورزشی و فرهنگی علاوه برافتتاح پروژه های  جدید شرکت  از سوی  شورای فرهنگی این شرکت با محوریت واحدهای بسیج و امور ایثارگران ، روابط عمومی ، امور ورزش معاونت مالی و امور پشتیبانی  و امور زنان و خانواده برگزار می شود.

نوشته شده توسط سید علیرضا شریفی  | لینک ثابت |

 

رییس اداره ورزش شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: مسابقه دارت ویژه آقایان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت توسط امور ورزش شرکت برق منطقه ای خوزستان برگزارشد .
 
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان،  علیرضا شریفی در گفت و گو  با خبرنگار این شرکت افزود:  به همت  اداره  ورزش  و با همکاری معاونت منابع انسانی و بهره برداری یک دوره مسابقه دارت ویژه آقایان همکار به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در دو دور مقدماتی و یک دور پایانی برگزار شد.

وی اضافه کرد : مرحله نخست این مسابقه با حضور
40 نفر درسالن ورزشی معاونت بهره برداری انجام گرفت و مرحله دوم این مسابقه نیز  با 51
شرکت کننده در ساختمان شماره یک برگزار شد.

شریفی اظهار داشت: سپس نفرات اول تا سوم این دو مرحله در مرحله پایانی با هم به رقابت پرداختند که در پایان آقایان  عباس رضوان و بیژن باقری از کارکنان معاونت بهره برداری و علی سراج همدانی از روابط عمومی به ترتیب به مقام های اول تا سوم دست یافتند.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای این مسابقه جهت آشنایی بهتر شرکت کنندگان یک کارگاه فشرده آموزشی دارت توسط منصور رسولی – مسئول انجمن دارت صنعت آب و برق استان خوزستان- برگزار شد .

شریفی ادامه داد : در پایان به برندگان مسابقه از سوی اداره ورزش هدایایی تقدیم شد.

نوشته شده توسط سید علیرضا شریفی  | لینک ثابت |

 

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان، در مراسم افتتاحیه این کلاس که با حضور خانواده­های شرکت کنندگان در این دوره آموزشی انجام شد ، سیدعلیرضاشریفی رئیس اداره ورزش پس از بیان مشکلات موجود در راه برگزاری این کلاس، با بیان اهمیت ورزش فرزندان برای سلامت جسم و روح آنان  ، نیاز به  همکاری خانواده­ها را در طول برگزاری دوره یادآور شد .

شریفی درخصوص استقبال از این دوره گفت : با پیگیری های به عمل آمده تا کنون تعداد 50 نفر از فرزندان پسر همکار در این کلاس ثبت نام کرده اند که زیر نظر مربیان با تجربه آموزش خواهند دید .

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به عملیات بازسازی و ترمیم ورزشگاه برق که با پشتیبانی و حمایت مدیرعامل و نیز پیگیری و تلاش معاونت مالی و امورپشتیبانی شرکت در حال انجام است ، در آینده­ای نزدیک در مکانی مناسب تر برنامه­های ورزشی بیشتری برای همکاران و خانواده ­ها تدارک دیده خواهد شد .

گفتنی است برگزاری این دوره آموزشی به همت اداره ورزش و با همکاری مدیریت حراست و امور محرمانه  و  امور مهندسی  و خدمات عمومی معاونت مالی وامور پشتیبانی شرکت برق منطقه ای خوزستان بوده است .

نوشته شده توسط سید علیرضا شریفی  | لینک ثابت |

 

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان ، به همت اداره ورزش و با همکاری  معاونت طرح های توسعه برق مسابقه تیراندازی با تفنگ بادی با حضور 28 نفر از کارکنان این شرکت در سالن هیئت تیراندازی استان خوزستان در اهواز برگزار گردید .

برپایه این گزارش ، غلامرضا اسکندری مدیراموال و امور انبارها از معاونت مالی و امور پشتیبانی ،  مصطفی شاکر رییس قسمت انبارها ازمعاونت مالی و امور پشتیبانی و منصور نعیمی مدیریت خطوط برق از معاونت طرح های توسعه برق به مقام های اول تا سوم این رقابت ورزشی دست یافتند .

گفتنی است غلامرضا غلامی رییس اداره عملیات اجرایی معاونت طرحهای توسعه شرکت برق منطقه ای خوزستان بعنوان مربی تیراندازی سلاح بادی اهداف ثابت فدراسیون تیراندازی ایران ،  نقش بسزایی در برگزاری این مسابقه داشته است .

نوشته شده توسط سید علیرضا شریفی  | لینک ثابت |

 

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان ، به همت اداره ورزش و با همکاری محسن علی پناهی مدیر امور بهره ­برداری ناحیه شرق و بهنام منجی نماینده ورزش آن ناحیه یک دوره مسابقه تنیس روی میز به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در سطح کارکنان امور بهره­ برداری ناحیه شرق برگزار شد. 

برپایه این گزارش، مراحل مقدماتی این مسابقه با حضور 70 نفر در شهرهای بهبهان و امیدیه انجام گرفت که آقایان  پدرام ادیم ، نادر برآهویی، حامدبراتی ، بهنام منجی ، بهرام افشون ، صادق خرده­بین ، ایوب مرضات و  عبدالصاحب کفایت به مرحله­ پایانی راه یافتند.

مرحله­ پایانی این مسابقه در محل ایستگاه برق اصلی شهرستان امیدیه  و با حضور سیدعلیرضا شریفی رییس اداره ورزش، جاسم مشعلی مسئول انجمن تنیس روی میز صنعت آب و برق استان خوزستان  و محسن علی­پناهی مدیر امور بهره­برداری ناحیه شرق برگزار گردید که در پایان به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا گردید.

گفتنی است پدرام ادیم تکنیسین بهره برداری ایستگاه امیدیه یک از شهرستان امیدیه ، بهرام افشون کارشناس مسئول نظارت ایستگاه اصلی بهبهان و صادق خرده­بین  تکنیسین بهره برداری ایستگاه اصلی بهبهان از شهرستان بهبهان به رتبه های اول تا سوم دست یافتند.

نوشته شده توسط سید علیرضا شریفی  | لینک ثابت |

 

 

اولین جلسه فصلی هیئت ورزش صنعت آب و برق استان خوزستان درسال 95 به میزبانی شرکت برق منطقه ای خوزستان درمحل سالن کنفرانس ساختمان شماره 2 این شرکت برگزارشد .

 به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان ، کاملی دبیر هیئت ورزش، مسوولان ورزش شرکت های صنعت آب و برق استان خوزستان و همچنین مسوولان انجمن های رشته های مختلف ورزشی با حضور در این جلسه به بررسی مسایل، مشکلات و موانع موجود در ورزش صنعت آب و برق استان خوزستان پرداختند و نیازمندی های خود را برای بهبود وضعیت خدمت رسانی در این بخش به کارکنان و خانواده های آنان بیان کردند.

درادامه این نشست چگونگی اعزام تیم ها به مسابقات سراسری وزارت نیرو، برگزاری کارگاههای آموزشی در رشته های مختلف ورزشی و اجرای تقویم ورزشی دبیرخانه هیئت ورزش صنعت آب و برق استان خوزستان به بحث و گفتگو گذاشته شد و مقرر شد هر یک از مسوولان اقدامات لازم برای آمادگی هرچه بیشتر ورزشکاران و حضور آنان در عرصه های ورزشی را انجام و گزارش را جهت پیگیری به هیئت ورزش استان ارایه نمایند.

دراین جلسه اسفندیاری رییس کمیته داوران هیئت تکواندو استان خوزستان و ازکارکنان شرکت برق منطقه ای خوزستان به ارایه پیشنهاد جهت فعال نمودن این رشته درسطح کارکنان و خانواده ها پرداخت که مورد استقبال حاضران واقع شد .

شایان ذکر است به دلیل پتانسیل بالای شرکت برق منطقه ای خوزستان درامر ورزش در حال حاضر بیشترین تعداد مسوولان انجمن های ورزشی درصنعت آب و برق از کارکنان این شرکت برگزیده شدند که این افرادشامل منصور رسولی مسوول انجمن دارت، جاسم مشعلی مسوول انجمن تنیس روی میز، شهرام جلالی مسوول انجمن والیبال، امیر پیاهو مسوول انجمن آمادگی جسمانی آقایان، سیدعلیرضاشریفی مسوول انجمن فوتسال و ناهید غلامحسین مسوول انجمن بدمینتون و ملوک السادات احمدی مسوول انجمن آمادگی جسمانی بانوان  هستند .

نوشته شده توسط سید علیرضا شریفی  | لینک ثابت |